شرق آفریقا نزدیک ترین منطقه در آفریقا به ایران است و به همین دلیل بازار مناسبی برای تعامل با ایران به شمار می‌رود.

از این رو در تاریخ 18 خرداد 1402 جلسه ای مشترک و آنلاین ما بین دبیرخانه جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان و خانه نوآوری و فناوری ایران در کنیا،  با حضور کارشناس مرکز iHit کنیا، (مدیر اجرایی هفتمین دوره از جشنواره) و (دبیر روابط عمومی جشنواره) برگزار گردید.

مدیر اجرایی هفتمین دوره از جشنواره هدف از تاسیس باشگاه فوق را انجام فعالیت ها و اقداماتی در راستای توسعه پایدار و با تکیه بر پشتوانه علوم بنیادی دانست.

دکتر مودب یادآور شد: بخشی از ایده پردازان و کسب و کارهای نوپایی که در بخش بین الملل جشنواره شرکت می نمایند، به منظور توسعه فعالیت های خود نیازمند حضور در مراکز نوآوری می باشند تا از امکانات و تجربیات آنها استفاده نمایند.

سپس کارشناس مرکز iHit کنیا پس از معرفی این مجموعه نوآوری؛ حضور قدرتمند شرکت ها و استارتاپ های ایرانی در بازار شرق آفریقا، میزبانی از شرکت ها و استارتاپ های کنیایی، استفاده از ظرفیت های ایرانیان مقیم این کشور، ارائه خدمات مشاوره ای، منتورینگف بازاریابی و بازرگانی به شرکت های ایرانی و کنیایی را از اهداف بلند مدت خانه نوآوری و فناوری ایران در کنیا برشمرد.

در پایان جلسه و با توجه به خدمات ارائه شده در این مرکز؛ از جمله: فضای کار اشتراکی و اختصاصی، همکاری در فرآیند جذب نیروی بومی، تعاملات مالی و… مقرر گردید: پس از انعقاد تفاهم نامه و به منظور افزایش همکاری های مشترک، برنامه هایی جهت برگزاری دوره و رویدادهای کاربردی تنظیم و در جلسات آتی مورد بررسی قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *