در سال 1935، ماهیگیران یک کوسه ببری را شکار کردند و آن را در آکواریومی در سیدنی به نمایش گذاشتند.

بعد از مدتی کوسه مریض شد و در مقابل جمعیت استفراغ کرد. در میان محتویاتی که کوسه استفراغ کرد، یک دست چپ و یک ساعد خال‌کوبی شده دیده می‌شد. اثر انگشت به‌دست‌آمده تأیید کرد که این اندام‌ها متعلق به «جیمز جیم اسمیت»، بوکسور سابق و جنایتکار خرده‌پا که از 7 آوریل 1935 مفقود شده بود است.

پس از معاینه مشخص شد که عضو پیدا شده عمداً با چاقو بریده شده است. تحقیقات اولیه به یک تاجر اهل سیدنی به نام «رجینالد ویلیام لوید هلمز» اشاره کرد. هولمز که به کلاهبرداری و قاچاق شناخته شده است، یک تجارت خانوادگی پررونقِ ساخت قایق را نیز مدیریت می‌کرد. هولمز، اسمیت را برای کلاهبرداری از بیمه استخدام کرده بود.

تحقیقات جنایی بعدی منجر به شناسایی فردی به اسم «پاتریک فرانسیس بردی»، سرباز سابق محکوم به جعل اسناد شد. اسمیت آخرین بار در 7 آوریل 1935در هتل سیسیل (نزدیک به خیابان تالومبی) دیده شد. او به همسرش اطلاع داده بود که به ماهیگیری می‌رود.

در آن دوره، بردی یک کلبه کوچک در خیابان تالومبی اجاره کرده بود. پلیس به این مکان مشکوک بود و ادعا می‌کرد که اسمیت در این کلبه به سرنوشت ناگوار خود دچار شده است. بندر هکینگ و خلیج گونناماتا توسط نیروی دریایی و نیروی هوایی جستجو شد؛ اما بقیه جسد اسمیت هرگز پیدا نشد. بردی در 16 می به اتهام قتل اسمیت دستگیر شد.

در ابتدا هولمز هرگونه ارتباط با بردی را انکار کرد، اما چهار روز بعد، در 20 مه 1935، او به قایق خود رفت و با شلیک به سر اقدام به خودکشی کرد. با این حال، گلوله فقط با استخوان پیشانی او برخورد کرد و او دچار شوک شد. هولمز در نهایت با پلیس همکاری کرد و اظهار داشت که بردی اسمیت را کشته، جسد او را تکه تکه کرده و در تنه ای که سپس به خلیج گونناماتا انداخته بود، قرار داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *